Behandlingsmotstand hos barn sett i samisk kulturelt perspektiv

May Helen Schanche, BUP

 

​Tema

Behandlingsmotstand hos barn sett i samisk kulturelt perspektiv

Innhold

Historiske traumer, fornorskning, taushet og tabuer, indirekte kommunikasjon og behandlingsmotstand.

Mål

Øke bevisstheten om behandlingsmotstand hos barn sett i samisk kulturelt perspektiv

Undervisningsform

Forelesning med refleksjon, diskusjon, summegrupper. Kliniske eksempler. Eventuelt bruk av case.

Målgruppe

Helse- og sosialtjenesten: Hjelpeapparatet som møter samiske pasienter også utenfor vårt kjerneområde.

Varighet

1 – 2 timer

Evaluering 

Muntlig

Språk

Norsk

May Helen Schanche er klinisk barnevernpedagog og har siden 2008 vært ansatt ved BUP. Hun har videreutdanninger i kognitiv atferdsterapi, leketerapi, EMDR - traumeterapi og yrkes- og utdanningsveiledning. Hun har jobbet innenfor Bufetat som miljøterapeut, vært prosjektkonsulent og lærer.

Fant du det du lette etter?
Tilbakemeldingen vil ikke bli besvart. Ikke send personlig informasjon, for eksempel epost, telefonnummer eller personnummer.