Pressemelding fra Finnmarkssykehuset

Helse Nord-pris til finnmarksforsker

Forsker og barnelege ved Finnmarkssykehuset, Ane Kokkvoll, fikk prisen for beste abstrakt (sammendrag) i somatisk seksjon på den regionale helseforskningskonferansen til Helse Nord.

i:0e.t|nhn prod adfs|finnmark%7cmalene.nicolaysen@finnmarkssykehuset.no
Publisert 08.11.2016
Sist oppdatert 01.03.2017
En gruppe personer som har sertifikater
Prisvinnerne Anette Langås Larsen, Ane Kokkvoll, Anna Dahl Myrvang og Bård Ove Karlsen, flankert av prisutdelerne Jørgen Dahl, brukerrepresentant i programkomiteen, og Svetlana Zykova, forsker på UNN og leder i programkomiteen.

​Kokkvoll fikk prisen for abstraktet til en artikkel som inngikk i hennes doktorgradsarbeid om behandling av overvekt hos barn. Den samme artikkelen som hun også fikk Marie Spångbergs pris for i mai i år.

Kokkvoll fremhever at hun ikke har vært alene om arbeidet.

- Dette har vært et stort samarbeidsprosjekt, der mange innenfor Helse Nord har vært med. Jeg vil rette en stor takk til alle deltakende familier fra Finnmarks kommuner og Tromsø kommune, mine veiledere ved UNN og UiT, det flerfaglige teamet ved Hammerfest sykehus og kommuneteamene, Klinisk Forskningssenter, Finnmarkssykehuset og Helse Nord i tillegg til mange, mange andre.

- Det er flott at et lite sykehus som Finnmarkssykehuset blir anerkjent for den høye kvaliteten på vår forskning, sier forskningsleder Mette Kjær.

Prisen gjelder denne artikkelen:
Health in overweight children: 2-year follow-up of Finnmark Activity School—a randomised trial

Hovedinnholdet er gjengitt her i Tidsskriftet for Norsk legeforening
Familiebehandling av barnefedme

Klikk på bildene for høyoppløselige versjoner

En gruppe personer som har sertifikater