Her kan du se seremonien på nett

Nedlegging av grunnstein blir lukket arrangement

Covid-19-pandemien gjør at Finnmarkssykehuset må begrense antall gjester under nedleggingen av grunnstein for nye Hammerfest sykehus. Arrangementet blir derfor kun for inviterte, men du kan følge seremonien direkte på nett.

Eirik Palm, kommunikasjonssjef
Publisert 14.05.2020
Sist oppdatert 28.04.2022
Nedleggingen av grunnstein for nye Hammerfest sykehus blir et lukket arrangement.

​8. juni 2020 legger helse- og omsorgsminister Bente Høie ned grunnsteinen for nye Hammerfest sykehus.

Arrangementet var opprinnelig ment åpent for alle, men hensynet til smittevern gjør at det blir for kun spesielt inviterte.

Finnmarkssykehuset følger til en hver tid helsemyndighetenes anbefalinger.

Det betyr at andre interesserte dessverre ikke kan delta.

Svært mange har vist sin interesse for nedleggingen av grunnsteinen til det nye sykehuset, og vi legger derfor opp til strømming av arrangementet. Det blir dermed mulig å følge hele seremonien fra finnmarkssykehuset.no eller fra YouTube-kontoen vår.

Seremonien starter mandag 8. juni kl. 11.00.

Nedlegging av grunnstein for nye Hammerfest sykehus