Ny klinikksjef

Amund Peder Teigmo er ansatt som klinikksjef i Sámi Klinihkka.

i:0e.t|nhn prod adfs|finnmark%7cmalene.nicolaysen@finnmarkssykehuset.no
Publisert 28.06.2019
En mann som står foran en bygning med en traktor i bakgrunnen
Foto: Kari Wergeland Teigmo

​Teigmo er i dag ansatt i Karasjok kommune, hvor han har jobbet som lege siden 1996, og har i tillegg delstilling som overlege i geriatri i spesialisthelsetjenesten i Karasjok. Han har også vært medlem i styret i Finnmarkssykehuset HF siden 2018.

- Jeg ser frem til dette. Etableringen av Sámi Klinihkka er en stor satsing som har enorm betydning både for den samiske og den norsktalende befolkningen i Finnmark, sier Teigmo.

Amund Peder Teigmo er 50 år, ble uteksaminert som lege i Tromsø i 1994, er spesialisert i allmennmedisin og har gjennomført deler av spesialiteten i barne- og ungdomspsykiatri.

Med Sámi Klinihkka samles den somatiske tjenesten og psykisk helse og rus i én klinikk i Karasjok, og med avdelinger spredt over store deler av landet.

- Det er jo Norges fremste spesialister jeg kommer til å lede. Det blir også en spennende utfordring å samle disse tjenestene, sier Teigmo, som blir den første klinikksjefen i den nyopprettede klinikken, som tas i bruk i løpet av høsten 2019.

Teigmo vil som følge av ansettelsen, tre ut av styret i Finnmarkssykehuset HF.