Pressemelding:

Endring i foretaksledelsen

Per Angermo har valgt å fratre sin stilling som foretaksleder ved Finnmarkssykehuset HF.

Eirik Palm, kommunikasjonsleder
Publisert 27.04.2023

Han fratrer stillingen av personlige grunner.

- Jeg vil takke alle dyktige medarbeidere for innsatsen og godt samarbeid, og ønsker lykke til med de prosesser vi har initiert sammen som grunnlag for det viktige arbeidet fremover, sier Per Angermo.

Lena Nymo Helli - portrett halvnær - foto EP.jpg

Lena Nymo Helli

Styreleder Lena Nymo Helli sier styret tar avgjørelsen til etterretning.

- Vi synes det er leit at Per Angermo fratrer stillingen i Finnmarkssykehuset. Samtidig har vi forståelse for avgjørelsen, og er takknemlig for samarbeidet i tiden han har vært toppleder i helseforetaket, sier hun.

​Styret har fra 27. april 2023 konstituert Vivi Brenden Bech som administrerende direktør i Finnmarkssykehuset. Brenden Bech har i flere omganger vært fungerende direktør, og vil være helseforetakets toppleder frem til permanent foretaksleder er ansatt.

- Styret vil bruke god tid på prosessen med ny foretaksleder. Samtidig er vi trygg på at gjennomføringen av den nødvendige omstillingsprosessen i Finnmarkssykehuset fortsetter. Vivi Brenden Bech har gjort en stor innsats, og styret har full tillit til at arbeidet med omstilling til bærekraft i helseforetaket fortsetter, sier Lena Nymo Helli.​

Kontakt:

Lena Nymo Helli, styreleder - 901 19 286