Stor interesse for direktørstilling

19 kandidater har meldt seg som søker på stillingen som administrerende direktør i Finnmarkssykehuset.

Eirik Palm, kommunikasjonssjef
Publisert 21.08.2023
Portrett av Lena Nymo Helli

Lena Nymo Helli. Foto: Eirik Palm, Finnmarkssykehuset

Styreleder Lena Nymo Helli er fornøyd med den store interessen for topplederstillingen i Norges nordligste helseforetak.

- Vi er svært glade for at så mange kandidater har meldt sin interesse, sier hun

Da fristen gikk ut ved midnatt 15. august hadde 19 kandidater meldt sin interesse for stillingen som administrerende direktør i Finnmarkssykehuset. Nå går rekrutteringsutvalget i gang med vurdering og utvelgelse av kandidater, og deretter intervjuer.

- Vi mener dette er en av de mest spennende og utfordrende topplederjobbene i Nord-Norge, og interessen vi har sett i rekrutteringsprosessen bekrefter at jobben som administrerende direktør hos oss i Finnmarkssykehuset er attraktiv. Interessen har vært stor, sier Helli.

Styrelederen vil ikke fastsette datoer for ansettelse og tiltredelse, men målet er at nyansatt administrerende direktør skal være på plass tidlig i 2024.

- Vi har gode kandidater, og vil bruke tiden godt. Finnmarkssykehuset står overfor store endringer og muligheter, og det viktigste nå er at vi har den riktige kandidaten på plass i stillingen, sier Lena Nymo Helli.​

Finnmarkssykehuset er en av de største arbeidsgiverne i Finnmark, med sykehus og klinikker i Hammerfest, Kirkenes, Karasjok, Alta og Tana. I tillegg kommer ambulansestasjoner i 17 av 18 kommuner.